Що таке айдентика?

Отже, що ж таке айдентика? Це поняття дуже часто плутають з брендингом - прийомами маркетингової стратегії, які спрямовані на освіту певного стилю бренду. На відміну від брендинга, айдентика є гармонійно підібрані елементи, створені брендом для формування задуманого образу компанії в очах потенційних споживачів. Тобто, айдентика - це не сам бренд, а його важлива візуальна частина. Грубо кажучи, це візуальні складові вашого бренду - ті елементи, за якими вас запам'ятає і зможе дізнаватися широка аудиторія споживачів.

дізнатися вартість портфоліо

На що впливає айдентика?


Добре продумана айдентика - це єдиний і добре доповнюючий один одного ряд елементів, який робить бренд цілісним і яскравим. Споживач бачить не гарний флаєр або яскраву мінімалістичну упаковку вашого товару, а єдиний образ вашого бренду. Тому так важливо, що б елементи між собою не дисонували.

Айдентика - це давно не розкіш, а базова частина адаптації торгової марки на ринку потенційних споживачів. Без цілісного, детально продуманої образу компанії навіть самий унікальний товар і самі затребувані послуги можуть просто загубитися серед різноманіття великої кількості пропозицій потенційним споживачам.

Айдентика - це найефективніший спосіб виділитися серед конкурентів. Клієнт бачить ефектний образ, ретельно продуманий фахівцями для вашої компанії, відчуває позитивні емоції і транслює це позитивне сприйняття на ваш товар і / або ваші послуги. Споживач починає асоціювати певні колірні рішення і символи з вашим брендом - це робить ваш товар упізнаваним. Так на практиці працює грамотно продумана і професійно реалізована айдентика.


Айдентика бренду

Айдентика бренду грає одну з головних ролей у формування образу. Візуальна ідентичність добре продуманих і якісно розроблених фірмових компонентів - це і є «лице» бренду. До речі, і саме слово «айдентика» - це сленгове вироблене від англійського поняття «identity» - ідентичність. Але так само важливо збалансованість дизайну і гармонізація всіх складових айдентики бренда.

Айдентика бренду створюється поетапно:
  • Робота над ефектною айдентікою починається з глибокого аналізу конкурентного середовища. На цьому етапі йде порівняння вашого майбутнього бренду з потенційно конкуруючими компаніями, а так само виявлення переважно відмінних сторін вашої торгової марки.
  • Далі йде робота над «настроєм» компанії. На даному етапі команда фахівців допомагають вам розробити унікальний стиль вашої компанії. Так само саме на цьому етапі, важливо розглянути і правильно розкрити «родзинку» вашого бренду.
  • Потім йде чисто технічний етап освіти і розробки всіх складових айдентики бренду. Це самий трудомісткий і творчий етап формування айдентики.
  • І в завершенні формування айдентики бренду, розробляється гайдлайн компанії - своєрідна інструкція по використанню індивідуального ідентичного дизайну всіх елементів айдентики бренду.

Складові айдентики

Як ми сказали раніше, айдентіка - це візуальні образи вашого бренду. Айдентика входить в частину образу торгової марки, а в айдентику, в свою чергу, входить низка елементів. Давайте розглянемо ці елементи айдентики докладніше:
  • Логотип. Відмітний знак компанії, її «обличчя» і головне відображення образу вашого бренду. Дуже важливий етап у формуванні айдентики бренду. Як правило, саме від дизайну логотипи надалі відштовхуються при розробці дизайну інших елементів унікального стилю торгової марки.
  • Фірмові елементи. Цей етап може містити в собі розробку безліч елементів (візиток, флаєрів, бланків, банерів, фірмового одягу, елементів декору і так далі) в залежності від масштабності рекламної компанії і конкретних потреб у даній момент для формування бренду, а також від специфіки сфери діяльності. Всі елементи повинні нести в собі загальний концепт дизайн і один «посил», при цьому гармонійно доповнюючи один одного. Це трудомісткий і дуже відповідальний етап, який можна довірити тільки професіоналам.
  • Нормалізація загального образу в комплексному сприйнятті. На цьому етапі професіонали, дивлячись на всі елементи айдентики бренду разом і окремо «в справі», щоб максимально «підігнати» елементи один під одного і домогтися ефектною візуальної цілісності образу торгової марки. Це, скажімо так, фінальні правки, вже цілісного образу вашого майбутнього бренду.

Складовою айдентики бренду так само є ідентично оформлені соціальні мережі бренду, персональний сайт, підпис в електронній пошті тощо. Елементи айдентики бренду можуть змінюватися або варіюватися в залежності від поставлених цілей і сфери діяльності торгової компанії. 


Айдентика і її дія на бренд. Практика

Говорити про ефективність айдентики бренду можна до нескінченності, але краще один раз розібрати це в більш практичному форматі.
Для початку, хотілося б відзначити, що айдентика і фірмовий стиль відрізняються і чому не варто плутати ці поняття. Айдентика і фірмовий стиль дійсно легко сплутати простому споживачеві, але різниця все ж є:
Перш за все, айдентіка більш широке поняття, які, до речі, і включає в себе елементи фірмового стилю, але не обмежується цим.
Можна сказати, що фірмовий стиль в якійсь мірі вступає візуальної оболонкою айдентики бренду. Але сама суть айдентики бренду багато «глибше» - це цілі, мотиви, настрій і цінності всього бренду, які не обмежуються лише візуальної демонстрацією.
Поняття фірмового стилю і айдентики часто схожі в візуальному сприйнятті, однак їх не варто плутати, так як одне, є складовою іншого.


Айдентика в застосуванні

Давайте розглянемо простий приклад айдентики на прикладі завершеного образу стоматологічного бренду.
Айдентика стомотологія:

Айдентика стоматологічного бренду (в даному випадку айдентика англійською) може включати в себе такі елементи як дизайн: фірмового бланка, візиток, ручок, інформаційних дисків, чашок, блокнотів, бейджиків, спец.одяг (форми персоналу) і навіть авторських книг (книга побажань і пропозицій). Як цілісний ансамбль фірмової атрибутики це виглядає не тільки ефектно, але і престижно і підвищує імідж бренду в очах відвідувачів стоматологічної клініки. Крім того айдентика бренду сприятливо впливає на корпоративний дух і покращує мікроклімат в колективі.



Айдентика для дітей
Тепер давайте розглянемо такий розвинений напрямок як айдентика дитячих брендів.

Для торгових марок, які пропонують дитячі товари і послуги (повністю або частково) особливо важливо мати яскравий і привабливий образ, так як їх аудиторія споживачів більшою мірою орієнтується на візуальне і образне сприйняття. Як правило, це яскраві та насичені квіти, теплі відтінки і плавні форми. Але це в усі не обов'язково, і багато в чому дизайн дитячої айдентики буде залежати від віку майбутньої аудиторії і специфіки реалізованого товару або послуг. Весь загальний дизайн компанії повинен бути не тільки красивим, але і доречним, а в ідеалі ще й інформативним. Тобто він повинен нести посил і / або цінності компанії. Але при цьому бути візуально приємним і вигідно виділятися на ринку конкурентів.

В складову дитячої айдентики, крім стандартних елементів, можуть входити: повітряні кульки, сувеніри, фірмові іграшки (наприклад, у вигляді персонажа компанії) і так далі.

І ще один важливий нюанс, якщо ваша компанія є міжнародною, має зарубіжних партнерів або спонсорів, або планує виходити на іноземний ринок - слід обзавестися англомовної адаптацією айдентики вашого бренду. Це в кілька разів підвищить престижність і солідність вашої компанії.

Отже, ми детально розібрали поняття айдентики і якщо узагальнити всю вищевикладену інформацію двома фразами, виходить якось так:
Айдентика - це найважливіша складова у формуванні позитивного іміджу бренду, його обличчя і візуальний вигляд. Айдентика сприяє становленню і зміцненню позицій на ринку споживачів, а так само в цілому позитивно впливає на продуктивність колективу і корпоративний дух.

Однак, не будь-який набір схожих брендових елементів можна назвати ефективною айдентикою. Дуже важливу роль буде грати «рука майстра» і професіоналізм розробників.

Хочете дізнатися, як буде виглядати ідеальна айдентика для вашого майбутнього бренду? Тоді прямо зараз звертайтеся до досвідчених професіоналів «Gagarin studio», які точно знають дану формулу успіху і неодмінно поділяться нею з вами.

наступна стаття

Дивіться також

Замовити  в один  клік
Логотип
Фірмовий  стиль
Упаковка /  етикетка
Дизайн  поліграфії
Нейминг /  слоган
Дякуємо за заявку!

Ми скоро з вами зв'яжемося!