Емблема родини або торговельний знак, пов'язаний з нею, - те й інше називають сімейним логотипом. Як і фірмові товарні знаки бізнесів, цільова аудиторія яких — сім'ї.
Для зображень цієї тематики характерний позитивний настрій, акцент на традиціях та сімейних цінностях.
Як і де застосовують емблеми із родинною тематикою
Сфер, де використовуються логотипи з посиланням на сім'ю, багато:
- Fashion-індустрія. Найчастіше це буквені знаки. Короткі, представлені монограмами, не скорочені, прізвищами або повними іменами. Щоб наголосити на багатій історії, приналежність до давнього роду, зведену в пріоритет якість, бренди використовують комбіновані логотипи: ім'я + зображення в геральдичному стилі.
- Медицина та фармацевтика: психологи, стоматологи, сімейні лікарі, медичні центри, клініки планування сім'ї, аптеки.
- Послуги: страхування, фото, перукарня, безпека житла.
- Сегмент HoReCa. У цій сфері фокус на родинності обіцяє клієнтам індивідуальний підхід. Не стандартну, а персоналізовану увагу. Особливі сімейні рецепти.
- Освіта: дитячі садки, школи, центри розвитку, клуби. Ось два лого дитячих садків із різних країн.
- Виробництво продуктів харчування, товарів для дому.
- Продукти та товари для дітей. Логотип у цій категорії бувають орієнтованими на дітей чи батьків. У другому випадку добре працює сімейна символіка.
- Магазини, торговельні центри.
Одна з наших робіт - логотип маркету формату "магазин біля дому" - "Добрий тато".
- Благодійні організації, спортивні центри, заходи сімейної аудиторії.
- Будівництво житлових комплексів
- Фермерство, екологічно чисті продукти. Особливість у тому, що тут вказівка на сімейні традиції сприймається як відповідальність, досвід, турбота про здоровий спосіб життя.
Ще один розроблений нами логотип – для кафе та магазину органічних продуктів.
Список об’ємний, але все одно не повний. Адже фамільний бізнес і емблему сім'ї, що вказує на нього, можна зустріти в будь-якій сфері діяльності.
Три правила розробки сімейного логотипу
Приклади, які тут зібрані, говорять про різноманітність графіки, колірних та смислових рішень. І все-таки деякі загальні правила можна вивести.
ЯК ВИБРАТИ ТИП ЛОГОТИПУ І СИМВОЛИ
Зв'язок із конкретною сім'єю потребує використання літер, а бажання зробити образ бренду зрозумілим — впізнаване зображення. Тому оптимальний тип сімейного лого у бізнесі – комбінований знак.
Його графічною частиною може бути символічне зображення. Картинки, які зчитуються як емблема родини більшістю людей: дерево, силуети чоловік – жінка – дитина, будинок, гніздо, сплетені руки, птахи з пташенятами або тварини з дитинчатами.
Ось два відомі знаки, в яких використані образи птахів.
Цікавою є історія еволюції сімейного логотипу Nestle: спочатку на ньому був зображений фамільний герб засновника компанії. Потім з'явилося гніздо з птахом та трьома пташенятами — символ будинку та материнського піклування. А 1988 р. пташенят стало двоє — за кількістю дітей у більшості американських сімей. Так бренд вирішив наголосити на близькості з цільовою аудиторією.,
Ще один спосіб залучити симпатії клієнтів - використовувати в сімейному знаку героя: символічного родоначальника або просто привабливого персонажа (необов'язково людини).
Один із найпопулярніших символів в емблемах сім'ї – серце. Як втілення кохання, життя, турботи, душевного тепла. Символи захисту та безпеки – контур із рук або крил, замок, парасолька.
Якщо логотип створюється не для бізнесу, а як атрибут окремо взятої сім'ї, він повинен будуватися за двома різними схемами:
Монограма, доповнена малюнками, що розкривають смаки та характери подружжя.
Абстрактний символ, так само створений для відображення особистостей чоловіка та дружини, єдності та цілей їхнього союзу.
Істотний момент, який дизайнери радять врахувати при виборі картинки як емблема сім'ї, — як люди планують цей знак використовувати у повсякденному житті. Варіанти? Фамільні сувеніри, декоративні елементи на одязі, ексклюзивні листівки, копірайт на фото, екслібрис.
ЯК ВИБРАТИ КОЛЬОРИ
Родина – не лише батьки, а й діти. Щоб емблема сім'ї подобалася і дорослим, і маленьким, краще вибирати класичні натуральні приглушені кольори (абрикос, троянда, зелений, синій) і пастель.
Яскравий акцент додає енергії та позитиву, але має гармоніювати із загальним настроєм знака.
Використання декількох яскравих кольорів зазвичай свідчить про різноманітність: людей, товарів, вражень.
ЯК ВИБРАТИ ШРИФТ
Літерну частину логотипу роблять доброзичливою, відкритою, демократичною - округлі малі графеми. Енергійною — курсив, оригінальною — подібність до рукописного шрифту.
Щоб легко читати слово, використовуйте шрифти без зарубок.
Якщо знак фамільного бізнесу має вказувати на преміальність, знадобляться каліграфічні літери.
Як емблема сім'ї використовується в Україні
Поки що українцям звично бачити знаки, що асоціюються з родиною, у зовнішньому середовищі: на вивісках кафе, ресторанів, магазинів та медичних центрів. У символіці заходів та благодійних фондів.
А ось спортивна емблема родини для найнароднішого конкурсу «Тато, мамо, я – спортивна сім'я» все ще малюється кожною школою індивідуально.
Як фамільний атрибут сімейні логотипи поки що мало поширені: їх замовляють як подарунки на весілля або до пам'ятних річниць. Натомість не просто малюють в електронному форматі, а й вирізують із дерева, виковують, друкують на полотнах — як підкаже фантазія.
Якщо ви зайнялися ідеєю зробити фамільний лого, не поспішайте: обміркуйте сенси, які хочете вкласти в нього. А потім, озброївшись порадами, спробуйте один із сервісів генерації логотипів. Або зверніться до дизайнерів, які допоможуть вам уникнути загальноприйнятої символіки і знайти для себе щось дійсно особливе.