Як форма логотипу розповідає про суть бренду

Час читання: 14 хвилин
553

Впізнаватися, відрізнятися та асоціюватися з брендом — якщо ваш логотип закриває всі ці пунктики, значить, він працює як слід. Для створення такого унікального та переконливого знака потрібно вміло використовувати колір, шрифт та форму.

Психологія дизайну логотипу - це головний аспект роботи над ним. Якщо вам потрібно не тільки створити візуальний образ, а наповнити його змістом. Та пов'язати цей сенс із цінностями бренду.

Значення логотипу дуже ємно виражається самим походженням цього терміну - він складається з двох давньогрецьких слів: λόγος (слово) + τύπος (відбиток).

Тобто логотип — видиме відображення того головного слова, яке має бути пов'язане у підсвідомості клієнта із вашим брендом.

Психологічні прийоми в дизайні базуються на особливостях сприйняття людьми форм та кольорів. До того ж форма для логотипу має першорядне значення, оскільки графічні об'єкти різних контурів викликають у людського мозку певні асоціації.

Про що свідчить форма логотипу

Форма в дизайні логотипів використовується двома шляхами: знак може бути вбудований у форму (закритий логотип) або містити форму у собі.

Цінна якість геометричних фігур - здатність передавати складне зображення в лаконічній та зрозумілій формі.

Найлегше привертають увагу і швидше запам'ятовуються прості геометричні фігури: квадрат, коло, трикутник.

ЛОГОТИП-КВАДРАТ

Фігура з прямими кутами та рівними сторонами – квадрат – символізує врівноваженість, міцність та стабільність. Часто його використовують у значенні знака, який впорядковує чотири різні елементи: пори року, сторони світу, стихії.

Квадрату-логотипу віддають перевагу компанії, які хочуть справляти враження великомасштабних, безпечних і солідних.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №1


 Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №2  Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №3  Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №4

Прямокутник - фігура раціональна та надійна. Тісно пов'язана з побутом людей: це найпоширеніша форма для кімнат, меблів, побутової техніки.

Бренди, логотипи яких містять прямокутник, пропонують людям логічність, конструктивність, практичність. Прямокутник використовується як самостійна закрита форма логотипу і як частина збірного складного знака.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №5

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №6

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №7

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №8

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №9

Куб, як і логотип-квадрат, запевняє в стійкості та стабільності, але вже зведених в абсолют. В графічні образи, в яких використано куб, закладена також думка про суворе дотримання корпоративних принципів.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №10

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №11

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №12

Ромб, на відміну квадрата, може трансформувати форму залежно від величини кутів. Тому сприймається як фігура сміливіша і рухливіша. У багатьох культурах ромб символізує жіноче начало, оновлення, зародження життя. Є повір’я, що він приваблює багатство та успіх.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №13

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №14

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №15

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №16


ЛОГОТИП-ТРИКУТНИК

Найдинамічніша з геометричних фігур - трикутник. Йому притаманна потужна енергетика. Рівносторонній трикутник позначає єдність тіла, душі та духу людини.

Трикутники часто стають ключовою фігурою айдентики діяльних та проактивних компаній, орієнтованих на чоловіків чи молодь, із транспортної, будівельної, спортивної, юридичної сфери.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №17

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №18

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №19

Символічне значення трикутника залежить від того, як він розташований:

  • Фігура вершиною вгору висловлює чоловіче начало — владність, наполегливість, постійну спрямованість до мети.

  • Вершиною вниз – характерно для жіночого начала: плодючість, розвиток, глибина смислів.

Цікаво, як обидва ці сенси – лідерство та розвиток – поєднує форма логотипу аграрної корпорації Delta Wilmar.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №20

Трикутник як форма логотипу універсальний: ця фігура говорить про такі цінності компанії, як прагнення до зростання та вдосконалення, рухи вгору, єдність різних напрямків та мудрість.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №21


Велику змістовну ємність має образ піраміди. Крім того, що вони асоціюються з вічністю і таємними знаннями, це геометричне тіло поєднує значення фігур, що входять до складу: стійкість квадратної основи, авторитетність, цілеспрямованість трикутних граней, вершина як центр та завершення.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №22

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №23

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №24

КРУГЛІ ЛОГОТИПИ

Головна ідея кола в природі — захисна оболонка, в якій створюється та підтримується життя: від насіння та одноклітинних істот до цілої планети. Круглі логотипи символізують єдність, гармонію та безперервність, одночасно нескінченність та завершення циклу.

Найпопулярніша форма логотипу. Такі графічні образи транслюють ідею активності бренду, його раціональності та динамічності.

Коло також символізує наукові ідеї та об'єднання багатьох індивідуальних частин у єдине ціле. Тому цю форму часто обирають для емблем високотехнологічні компанії, державні та наукові установи.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №25


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №26


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №27


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №28


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №29

Деякі бренди йдуть у темі інноваційності далі та обирають кулю, щоб створити враження масштабного та глобального охоплення.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №30

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №31

Це ще не все про те, про що можуть сказати круглі логотипи. Перетин двох кіл з рівним радіусом так, що центр одного лежить на колі іншого, - окрема фігура, що має власний зміст. Латиною вона називається vesica piscis, тобто «пузир риби», італійською — mandorla (мигдаль).

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №32


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №33


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №34

Ця фігура символізує перетин світу духовного і матеріального, у ширшому трактуванні — просто двох протилежностей. У сакральній геометрії вважається символом життя. Часто зустрічається в архітектурі, витворах мистецтва, включаючи релігійні, орнаментах.

Логотипи не стали винятком: пригадаємо хоча б відомі всьому світу п'ять кілець Олімпійських ігор. Фірмові знаки Audi AG, відомих будинків моди та фінансових корпорацій також використовують vesica piscis.

Щоб додати в логотип похідні від кола і кулі - овал або еліпс - потрібно знати, що велике значення має осьове розташування фігури:

  • Горизонтально розташований робить акцент на розвитку та русі.

  • Вертикальний - на прагненні до досконалості та переважання.

  • Похилий овал означає динаміку, прагнення вперед та інноваційність.

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №35

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №36

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №37

Зазвичай овали та еліпси використовують у своєму брендуванні сучасні та амбітні компанії.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №38

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №39

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №40

Відповідно до досліджень бізнес-школи INSEAD, товари, у брендуванні яких використані округлі форми, сприймаються людьми як комфортні. А товари, в айдентиці яких є криві та кути, — як більш міцні та довговічніші.

ОБ'ЄДНАННЯ ФІГУР

Поєднання в логотипі різних фігур формує додаткові значення:

  • Поєднання квадрата та кола символізує гармонійний зв'язок та синергію елементів.

  • Кола (овалу) і трикутника - орієнтацію на розвиток та динамічність плюс цілеспрямованість/поглибленість (пам'ятаємо про розташування трикутника!)

Зібраний із кольорових трикутників коло у знаку DEPO Computers говорить про інноваційність компанії та її вертикальну інтеграцію, що поєднує наукові дослідження, виробництво та експертизу.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №41

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №42

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №43

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №44

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №45

ІНШІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Гексагон - правильний шестикутник, у якого рівні всі кути та сторони. Гексагон — оптимальна форма для максимально корисного використання одиниці площі. Це добре знає та часто використовує природа: правильну шестикутну форму мають сніжинки та бджолині стільники, кристали, щитки панцира черепахи.

Шестикутники уособлюють красу та лаконічну гармонію, свободу, об'єднання та союз протилежностей.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №46

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №47

Простий перетин двох ліній у вигляді хреста має, крім релігійного, ще безліч значень. Він нагадує про єдність протилежностей: чоловіка і жінки, життя та смерті. Використовується як символ медицини та милосердя: його можна зустріти в емблемах медичних організацій, фармацевтичних компаній.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №48

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №49

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №50

Хрест як плюс, що поєднує старе та нове, обрали для сучасного брендингу містечка Pula (Хорватія). Як чотирикінцева зірка, орієнтована на всі сторони світу, хрест є присутнім на емблемі Lincoln Motor Company. Та просто як перетин життєвих маршрутів — у мережі «Перекресток».

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №51

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №52

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №53

П'ятикутна зірка асоціюється із досконалістю, вічністю, високими стандартами та ідеалами. А ще зі світлом, успіхом, яскравими емоціями, святом (феєрверк).

У логотипах радіостанцій та конкурсів зірка використовується у прямому та переносному значенні - як умовне зображення знаменитості.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №54

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №55

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №56

ОРГАНІЧНІ ФОРМИ

До органічних, чи природних, форм у логотипах відносять графічні зображення природних об'єктів: листя, квітів, крапель, каміння.

Крім того, що вони вказують на зв'язок із життям та природою, форми з округлими лініями зазвичай вселяють спокій, умиротворення.

Можуть асоціюватися із задоволенням та комфортом.

Їх часто залучають до айдентики фірм, що надають медичні, косметологічні послуги, готелів та магазинів, виробників косметики та ліків.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №57


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №58


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №59


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №60


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №61

Кутасті, зубчасті форми виглядають суворіше. Викликають хвилювання, зацікавленість, кажуть про спонтанність. У 2008 році свій новий логотип (нижче) корпорація British Petroleum схарактеризувала як знак Геліос: втілення природної енергії та орієнтації на екологічність.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №62


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №63

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №64

Багатозначний символ – серце. Використовується практично завжди у стилізованому варіанті.

Серця - універсальна форма для вираження любові, тепла, доброти, ідей самопожертви, благодійності. На логотипах медичних закладів втілює турботу про здоров'я – серцеве чи загальне.

Також часто зображує емоційне єднання, спілкування, сильну прихильність до місця, події, смаку.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №65

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №66

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №67


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №68

Сміливий прийом — створити з урахуванням природних форм абстрактні логотипи, які бренд наповнює інтерпретацією своїх ідей. Ось як використано силуети людей в айдентиці індійської фармацевтичної компанії Dr.Reddy's Laboratories Ltd та міжнародної організації Women for Women.

В абстрактному логотипі китайської телекомунікаційної компанії Huawei Technologies Co. Ltd можна побачити квітку, ієрогліф, кількість партнерів фірми і навіть стилізовані дроти на вході у конектор. Сама компанія вважає, що форма логотипу символізує розвиток та зростання Huawei у різних напрямках виходячи з розуміння запитів клієнтів (єдина точка для початку пелюсток).

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №69

ЩО МОЖУТЬ ЗНАЧИТИ ЛІНІЇ

Психологія сприйняття ліній залежить від їхньої форми, товщини та спрямованості:

  • Тонкі лінії виглядають витонченими, жіночними та елегантними.

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №70

  • Товсті, на противагу їм, асоціюються із міцністю, ґрунтовністю, силою, мужністю. Вони привертають та акцентують увагу.

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №71

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №72

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №73

  • Прямі лінії означають строгість, порядок, передбачуваність.

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №74

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №75

  • Ламані виражають енергію та динаміку, збудження, викликають інтерес, можуть попереджати про небезпеку.


  • Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №76

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №77

  • Криві лінії асоціюються з гнучкістю, отже, толерантністю, широтою поглядів, натуральністю, м'якістю.

  • Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №78

  • Хвилясті означають легкість та невимушеність.

  • Перетин ліній символізує ідею співробітництва. Мигдалеподібні лінії можуть пов'язувати протилежності (пам'ятаємо про vesica piscis).

  • Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №79

    Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №80

  • Горизонтальні лінії виглядають безпечно, надійно та комфортно, вселяють спокій.

  • Вертикальні лінії спонукають погляд підійматися. Говорять про силу, хоробрість, владність.

  • Лінії, спрямовані по діагоналі, несуть великий заряд експресії, закликають до руху і дії. 

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №81


Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №82

Ефектний образ – спіраль. Вона втілює ідею циклічності, переродження, нескінченності. Спіраль використовують бренди, які хочуть заявити про свій креативний початок, інноваційність.

Оскільки ДНК теж має вигляд спіралі, цю фігуру використовують і в айдентиці медичних брендів. Спіраль захоплює погляд і робить лого незабутнім.

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №83

Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №84

Поєднання лінії та трикутника – знак стрілки – ще одна спроба захопити погляд та направити його в потрібну сторону. Стрілки в лого говорять про активність фірми, її прагнення до зростання та розвитку.

 Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №85                                 Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №86 


Часто стрілки використовують у айдентиці операторів, які надають транспортні, логістичні, поштові послуги. Одна з найпопулярніших стрілок - на логотипі Amazon - вирішує одразу дві задачі: схожа на посмішку та поєднує першу та останню літери англійського алфавіту, натякаючи на асортимент гіганта e-commerce.

У логотипі американської компанії поштових та кур'єрських послуг FedEx стрілка схована: її утворюють просвіти між літерами.

Ця ж ідея навпаки використана в емблемі оператора "Нова пошта": стрілки в чотирьох напрямках утворюють заголовну Н.

 Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №87                                 Як форма логотипу розповідає про суть бренду - Фото №88 

Тепер ви знаєте, як дизайнери кодують сутність брендів за допомогою різних форм та ліній. Та скільки знань і професіоналізму потрібно, щоб розробити логотип, зрозумілий цільовій аудиторії

Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀