Потреба бізнесу в розробці мобільних додатків зростає разом зі смартфонізацією користувачів. Які завдання може вирішити присутність вашої компанії поруч з потенційним (або чинним) клієнтом 8 годин на день?
Саме стільки середньостатистичний українець проводить в інтернеті. І понад 80% українських користувачів мережі заходять в неї зі смартфонів.
З мобільним додатком бізнес може:
Програма в смартфоні працює зі споживачами, вже зацікавленими в послугах й продуктах компанії. При цьому формує та підтримує інформаційне поле цілодобово й без вихідних.
Чому мобільний додаток краще продає?
Внаслідок чого у мобільних додатків вище конверсія і рівень продажів? Дуже просто. З ними:
Ще один істотний фактор - зміна споживчих звичок. Пандемія змусила клієнтів великих та маленьких компаній у всьому світі вибирати й купувати онлайн. І користуватися дистанційними послугами у всіх сферах життя, від доставки піци до відвідування музеїв і спортивних чемпіонатів.
У 2020 році українці купили в інтернеті на 41% більше, ніж у 2019-му.
6 сценаріїв використання
Функціонал мобільного додатку залежить від того, які завдання з його допомогою буде вирішувати компанія й від особливостей її бізнес-процесів.
Можливих варіантів багато.
Комунікація з користувачами та технічна підтримка
У сфері послуг дуже багато чого вирішує вміння бути на зв'язку з клієнтами, оперативно відповідати на їхні запитання й вирішувати проблеми. Інтеграція в програму для смартфона чат-бота з набором затребуваних користувачами відповідей та функцій дозволить підтримувати контакт постійно, за запитом залучаючи до спілкування живого оператора.
А ще розсилати повідомлення про нові продукти та послуги компанії.
Сервіси для користування таксі - затребуваний приклад автоматизації рутинних процесів.
Мобільні продажі
В такому додатку поєднуються функціонал вітрини, електронної каси, оформлення замовлень та повернень, рекламного й комунікаційного каналу.
Система лояльності
Ці програми не продають, але постійно працюють над залученням клієнтів. У них завжди свіжі акції, є електронна карта постійного покупця, система обліку бонусів й можливість зчитати QR-код для отримання знижки.
Надання корисного контенту
Найчастіше для таких функцій окремий програмний продукт для смартфонів замовляють медіакомпанії. Їх сервіси персоналізовано спілкуються з читачем, доставляючи йому свіжі матеріали.
Але ідея застосовується й для фірм з інших сфер діяльності. Практично в кожній області послуг є знання, якими можна ділитися з клієнтами для взаємної користі: їм - цінна інформація, вам - репутація експерта, довіра та нативна реклама.
Оптимізація бізнесу
Створення мобільного додатка - спосіб організувати бізнес-процеси в компанії на більш високому рівні. У програмі можна здійснювати оперативну комунікацію, вести фінансову звітність та документообіг, автоматизувати статистику та аналітику.
Інтерактивний сервіс
Програмний продукт може дублювати основний сайт, надаючи мобільний сервіс з навчання, пошуку роботи, обліку фінансів та інших питань.
Мати особистий кабінет в смартфоні пропонують не тільки банки, але і різні організації: страхові й пенсійні фонди, постачальники комунальних послуг.
Другий варіант - коли реалізується не основне бізнес-завдання, а доповнює її функція для зручності клієнтів:
Ще одна можливість, що підходить для бізнесу з великою кількістю офлайн-точок, - програма-навігатор, яка допоможе знайти потрібний об'єкт, побудувати до нього маршрут, дізнатися графік роботи. Тобто та ж корисна функція, супутня основному бізнесу. В такому додатку поєднуються функціонал вітрини, електронної каси, оформлення замовлень та повернень, рекламного й комунікаційного каналу.
Створення мобільного додатка: як зрозуміти, що настав час?
Щоб вирішити, чи потрібно вашій фірмі свій додаток, достатньо відповісти на кілька запитань:
- Яка частина ЦА приходить на ваш сайт з мобільних пристроїв? Користується смартфонами, щоб сканувати QR-коди й здійснювати платежі? А який відсоток таких користувачів у конкурентів?
- Задовольняють вас результати програми лояльності або потрібно її міняти?
- Чи є додатки для смартфонів у ваших конкурентів?
- Які додаткові можливості ваш бізнес отримає від створення мобільного застосування?
Відповіді допоможуть вам об'єктивно оцінити ситуацію. Крім того, є сфери, для яких інтеграція в мобільні девайси користувачів вже переходить в розряд must have:
Сфера діяльності | Можливі функції програми в смартфоні |
Медичні заклади | онлайн-консультації, запис на прийом, виклик лікаря |
Аптеки | замовлення та оплата ліків, повідомлення про акції, бонусна система, консультації провізора |
Перукарні, салони краси | запис на процедури, нагадування про візити, корисний контент, програма лояльності |
Туризм | пошук готелів, санаторіїв, оренда житла, рейтинги та відгуки, бронювання квитків, інтерактивні карти |
Кафе, ресторани та інше | меню, доставка, бронювання місць, знижки й акції |
Магазини | каталоги, замовлення й покупка онлайн, виш-листи |
Служби доставки | каталог, програма лояльності, створення та відстеження замовлення, оплата |
Клуби та інші розважальні заклади | бронювання, анонси подій, бонусна програма |
Аналіз ринку та ЦА підкаже, актуально для вас створення мобільного застосування на Android, iOS або відразу обох платформах, яким належить близько 95% ринку мобільних девайсів.
Є ще один варіант - PWA-додатки. Це ті, які відображаються і на ПК, і на смартфонах і планшетах.
Етапи розробки мобільного застосування
Ось стандартні етапи розробки мобільного застосування:
- Аналіз ринку та створення концепції проекту.
- Розробка технічного завдання: функції програми, дизайн інтерфейсу, призначене для користувача поведінку, операційна система.
- Розробка UX- і UI-дизайну: форми, кнопки, звуки, іконки, голосове управління.
- Створення та узгодження прототипу.
- На основі затвердженого прототипу - програмна розробка продукту. Цей етап створення мобільного застосування, в залежності від складності завдання, займає 1-2 місяці.
- Тестування і доопрацювання.
- Підключення аналітики.
- Публікація в App Store / Google Play.
Скільки часу займає створення такого програмного продукту і його повноцінний запуск? Терміни визначаються складністю завдання. У тому числі - способом розробки. Два найпоширеніші варіанти: нативний та кросплатформений.
- Перший означає розробку додатків для iOS і Android окремо.
- Кросплатформений продукт, тобто орієнтований відразу на обидві операційні системи, зазвичай значно дешевше.
До складності завдання, крім вибору ОС, відносяться кількість екранів, використання шаблонного або типового дизайну, кількість і види функцій програми - будуть вони базовими або унікальними.
Всі ці моменти стають зрозумілими після розробки технічного завдання. І визначають вартість проекту. Розробка мобільного додатку в Україні коштує від 3 до 10 тис. Доларів і вище.
Серйозна інвестиція, яка при правильному підході обов'язково окупиться. Адже мобільний додаток створює реальну цінність для бізнесу і його клієнтів.