Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися?

Час читання: 20 хвилин
864

Зміст

  1. Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися?
  2. Чому мобільний додаток краще продає?
  3. 6 сценаріїв використання
  4. Створення мобільного додатка: як зрозуміти, що настав час?
  5. Етапи розробки мобільного застосування
Зміст
Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀

Потреба бізнесу в розробці мобільних додатків зростає разом зі смартфонізацією користувачів. Які завдання може вирішити присутність вашої компанії поруч з потенційним (або чинним) клієнтом 8 годин на день?

Саме стільки середньостатистичний українець проводить в інтернеті. І понад 80% українських користувачів мережі заходять в неї зі смартфонів.

З мобільним додатком бізнес може:

  • Виглядати в очах цільової аудиторії сучасним, ґрунтовним, що пропонують тривалі відносини.
  • Глибше працювати з лояльністю клієнтів: дисконтні карти часто втрачають або забувають. А смартфон завжди під рукою. Користувачів, які встановили програму, компанія може заохочувати ексклюзивними пропозиціями й бонусами.
  • Постійно бути на зв'язку з клієнтом і завдяки цьому підвищити якість сервісу.
  • Збирати інформацію про ЦА, щоб коригувати комунікації та рекламні стратегії.
  • Використовувати нові можливості для маркетингу і стимулювання покупок. Наприклад, push-повідомлення про акції та знижки - результативний спосіб підвищення продажів.

  • Програма в смартфоні працює зі споживачами, вже зацікавленими в послугах й продуктах компанії. При цьому формує та підтримує інформаційне поле цілодобово й без вихідних.

    Фото автору Denise Duplinski: Pexels

    Чому мобільний додаток краще продає?

    Внаслідок чого у мобільних додатків вище конверсія і рівень продажів? Дуже просто. З ними:

  • Зручніше й простіше. Якщо юзабіліті додатку зроблено грамотно, користувачеві для цільової дії потрібно менше кроків, ніж на сайті. При цьому процес полегшують голосове введення й збережені платіжні дані.
  • Безпечніше. Отримавши доступ до модулів смартфона (GPS, камері, мікрофону, сканера відбитка та особи), можна впровадити додаткові функції безпеки.
  • Швидше. Швидкість завантаження і реакції на дії користувача у додатків вище, ніж у сайтів.
  • Більше індивідуального підходу. Зберігаючи інформацію про переміщення і покупках, програма оточує клієнта персоніфікованої турботою.

  • Ще один істотний фактор - зміна споживчих звичок. Пандемія змусила клієнтів великих та маленьких компаній у всьому світі вибирати й купувати онлайн. І користуватися дистанційними послугами у всіх сферах життя, від доставки піци до відвідування музеїв і спортивних чемпіонатів.

    У 2020 році українці купили в інтернеті на 41% більше, ніж у 2019-му.

    Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися? - Фото №1

    6 сценаріїв використання

    Функціонал мобільного додатку залежить від того, які завдання з його допомогою буде вирішувати компанія й від особливостей її бізнес-процесів.

    Можливих варіантів багато.

    Комунікація з користувачами та технічна підтримка

    У сфері послуг дуже багато чого вирішує вміння бути на зв'язку з клієнтами, оперативно відповідати на їхні запитання й вирішувати проблеми. Інтеграція в програму для смартфона чат-бота з набором затребуваних користувачами відповідей та функцій дозволить підтримувати контакт постійно, за запитом залучаючи до спілкування живого оператора.

    А ще розсилати повідомлення про нові продукти та послуги компанії.

    Сервіси для користування таксі - затребуваний приклад автоматизації рутинних процесів.

    Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися? - Фото №2 Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися? - Фото №3 

    Мобільні продажі

    В такому додатку поєднуються функціонал вітрини, електронної каси, оформлення замовлень та повернень, рекламного й комунікаційного каналу.

    Система лояльності

    Ці програми не продають, але постійно працюють над залученням клієнтів. У них завжди свіжі акції, є електронна карта постійного покупця, система обліку бонусів й можливість зчитати QR-код для отримання знижки.

    Надання корисного контенту

    Найчастіше для таких функцій окремий програмний продукт для смартфонів замовляють медіакомпанії. Їх сервіси персоналізовано спілкуються з читачем, доставляючи йому свіжі матеріали.

    Але ідея застосовується й для фірм з інших сфер діяльності. Практично в кожній області послуг є знання, якими можна ділитися з клієнтами для взаємної користі: їм - цінна інформація, вам - репутація експерта, довіра та нативна реклама.

    Оптимізація бізнесу

    Створення мобільного додатка - спосіб організувати бізнес-процеси в компанії на більш високому рівні. У програмі можна здійснювати оперативну комунікацію, вести фінансову звітність та документообіг, автоматизувати статистику та аналітику.

    Інтерактивний сервіс

    Програмний продукт може дублювати основний сайт, надаючи мобільний сервіс з навчання, пошуку роботи, обліку фінансів та інших питань.



    Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися? - Фото №4 Мобільні додатки: чому бізнесу без них не обійтися? - Фото №5 

    Мати особистий кабінет в смартфоні пропонують не тільки банки, але і різні організації: страхові й пенсійні фонди, постачальники комунальних послуг.

    Другий варіант - коли реалізується не основне бізнес-завдання, а доповнює її функція для зручності клієнтів:


  • нагадування про прийом ліків, якщо основний сайт - інтернет-аптека;
  • планувальник тренувань для відвідувачів фітнес-центру;
  • конструктор луків або віртуальна примірювальна для покупців інтернет-магазину.


  • Ще одна можливість, що підходить для бізнесу з великою кількістю офлайн-точок, - програма-навігатор, яка допоможе знайти потрібний об'єкт, побудувати до нього маршрут, дізнатися графік роботи. Тобто та ж корисна функція, супутня основному бізнесу. В такому додатку поєднуються функціонал вітрини, електронної каси, оформлення замовлень та повернень, рекламного й комунікаційного каналу.

    Створення мобільного додатка: як зрозуміти, що настав час?

    Щоб вирішити, чи потрібно вашій фірмі свій додаток, достатньо відповісти на кілька запитань:

    • Яка частина ЦА приходить на ваш сайт з мобільних пристроїв? Користується смартфонами, щоб сканувати QR-коди й здійснювати платежі? А який відсоток таких користувачів у конкурентів?
    • Задовольняють вас результати програми лояльності або потрібно її міняти?
    • Чи є додатки для смартфонів у ваших конкурентів?
    • Які додаткові можливості ваш бізнес отримає від створення мобільного застосування?

    Відповіді допоможуть вам об'єктивно оцінити ситуацію. Крім того, є сфери, для яких інтеграція в мобільні девайси користувачів вже переходить в розряд must have:

    Сфера діяльності   Можливі функції програми в смартфоні
     Медичні заклади                         онлайн-консультації, запис на прийом, виклик лікаря
     Аптеки  замовлення та оплата ліків, повідомлення про акції, бонусна система, консультації провізора
     Перукарні, салони краси  запис на процедури, нагадування про візити, корисний контент, програма лояльності
     Туризм  пошук готелів, санаторіїв, оренда житла, рейтинги та відгуки, бронювання квитків, інтерактивні карти
     Кафе, ресторани та інше меню, доставка, бронювання місць, знижки й акції
     Магазини   каталоги, замовлення й покупка онлайн, виш-листи
     Служби доставки  каталог, програма лояльності, створення та відстеження замовлення, оплата
    Клуби та інші розважальні заклади         бронювання, анонси подій, бонусна програма







    Аналіз ринку та ЦА підкаже, актуально для вас створення мобільного застосування на Android, iOS або відразу обох платформах, яким належить близько 95% ринку мобільних девайсів.

    Є ще один варіант - PWA-додатки. Це ті, які відображаються і на ПК, і на смартфонах і планшетах.

    Етапи розробки мобільного застосування

    Ось стандартні етапи розробки мобільного застосування:

    1. Аналіз ринку та створення концепції проекту.
    2. Розробка технічного завдання: функції програми, дизайн інтерфейсу, призначене для користувача поведінку, операційна система.
    3. Розробка UX- і UI-дизайну: форми, кнопки, звуки, іконки, голосове управління.
    4. Створення та узгодження прототипу.
    5. На основі затвердженого прототипу - програмна розробка продукту. Цей етап створення мобільного застосування, в залежності від складності завдання, займає 1-2 місяці.
    6. Тестування і доопрацювання.
    7. Підключення аналітики.
    8. Публікація в App Store / Google Play.


    Скільки часу займає створення такого програмного продукту і його повноцінний запуск? Терміни визначаються складністю завдання. У тому числі - способом розробки. Два найпоширеніші варіанти: нативний та кросплатформений.

    1. Перший означає розробку додатків для iOS і Android окремо.
    2. Кросплатформений продукт, тобто орієнтований відразу на обидві операційні системи, зазвичай значно дешевше.


    До складності завдання, крім вибору ОС, відносяться кількість екранів, використання шаблонного або типового дизайну, кількість і види функцій програми - будуть вони базовими або унікальними.

    Всі ці моменти стають зрозумілими після розробки технічного завдання. І визначають вартість проекту. Розробка мобільного додатку в Україні коштує від 3 до 10 тис. Доларів і вище.

    Серйозна інвестиція, яка при правильному підході обов'язково окупиться. Адже мобільний додаток створює реальну цінність для бізнесу і його клієнтів.

    Виготовлення прес-форм
    читайте також Виготовлення прес-форм
    Підписуйся на наш телеграм-канал
    Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀