Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання

Час читання: 26 хвилин
9151

Зміст

  1. Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання
  2. Чому назва бренду така важлива
  3. Що потрібно врахувати перед тим, як придумати назву бренду
  4. 12 способів придумати назву компанії
  5. Цікаві назви брендів
Зміст
Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀

Як придумати назву бренду — цим питанням часто задається кожен підприємець-початківець. Після того, як складено бізнес-план, проведено всі маркетингові дослідження та з'явилася повна готовність до старту, з'явилося ще одне складне завдання – як вибрати назву компанії. 

Варто відзначити, що далеко не всі до цього питання підходять з усією відповідальністю, вважаючи, що головне - якість продукту, асортимент та інші нюанси, а ім'я не має великого значення. Однак, це глибока омана тому, що назва фірми відіграє важливу роль при подальшому розкручуванні бренду.

Чому назва бренду така важлива

Неймінг є одним із головних складових брендингу. Навколо нього будується рекламна кампанія, розробляється концепція маркетингової стратегії, створюється образ фірми загалом. Саме за назвою вас запам'ятає споживач, тому важливо продумати кожен нюанс при виборі назви компанії або торгової марки.

Перед тим, як придумати назву компанії, варто засвоїти такий момент, як милозвучність, оригінальність та грамотність. Яскраве ім'я дозволить виділитися з натовпу, створити певні асоціації, які надалі допоможуть при розкручуванні та підвищенні продажів. Назва бренду має викликати позитивні емоції, не відштовхувати покупця, бути креативним і водночас простим для запам'ятовування.

Що потрібно врахувати перед тим, як придумати назву бренду

За якісну роботу над неймінгом бізнесмени готові віддавати солідні суми, щоб отримати унікальний результат, на який здатні спеціалісти з маркетингу. Однак, навіть не будучи майстром слова, можна спробувати вигадати назву компанії самостійно, але не забувати про базові правила:

  1. Короткі слова, що легко запам'ятовуються, - швидше запам'ятаються, ніж складні абревіатури та словосполучення з декількох складових.
  2. Назва бренду повинна відображати суть діяльності компанії, продукції або надання послуг.
  3. Перед тим, як вигадати назву компанії, варто поцікавитися про можливість його реєстрації.
  4. Краще не використовувати безликі або надто узагальнені нейми.
  5. Назви компаній мають бути зрозумілі широкій аудиторії.


Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №1

12 способів придумати назву компанії

Якщо вирішили самостійно вигадати назву бренду, рекомендуємо ознайомитися з декількома способами, які допоможуть уникнути головних помилок і, можливо, натраплять на оригінальну ідею.

Існує безліч прикладів того, як навіть найпростіше, на перший погляд, рішення вивело бренд на світовий рівень. Не заглядаючи надто далеко, можна привести як зразок корпорацію Apple, ім'я якої перекладається дуже просто - яблуко.


  • Назва на ім'я засновника компанії.

  • Найпоширеніший і найпростіший варіант, на який не потрібно багато креативу. Це може бути як прізвище, так і поєднання з ім'ям. Прикладів тому багато серед світових лідерів ринку: Johnson&Johnson, Gillette, Chanel. Але важливо звернути увагу на те, як звучатиме бренд. Не кожне прізвище виглядає солідно та підходить для брендингу. Якщо ви якийсь Вася Пупкін, то навряд чи юридична компанія вселятиме довіру.


  • Звуковий ритм та повтор.

  • У літературі цей термін значиться як літерація. Він заснований на співзвучності ідентичних чи схожих слів. Вигадати назву фірми, використовуючи такий прийом, можна навіть випадково, але варто проаналізувати, наскільки такий склад відображає суть самого бренду.

    Найчастіше до такого способу вдаються компанії іграшок, солодощів, інших продуктів, але рідко використовують фінансові установи. Наведемо приклад: Robot-Bobot, Chupa-Chups, Kit Kat.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №2


  • Абревіатури.

  • Якщо оригінальні назви не спадають на думку, можна спробувати створити його із поєднання кількох слів, створивши абревіатуру. Для цього необхідно вигадати коротку пропозицію, що відображає сферу діяльності або пропозицію компанії, потім взяти перші літери та подивитися, що вийшло.

    Перед тим, як вигадати назву компанії таким способом, варто проговорити вголос отриманий результат. Якщо його складно вимовити - значить можна додати голосну літеру, яка пом'якшує вимову.

    До речі, акронім не обов'язково має включати лише перші літери. Це можуть бути цілі склади, але тоді слід використовувати не більше трьох слів. Наприклад, відомий всім IKEA, розшифровується як Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd. Навряд чи його запам'ятало стільки людей. Або KFC - Kentucky Fried Chicken.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №3


  • Оригінальна подача англомовної назви або її транслітерація.

  • У першому випадку, придумати назву компанії англійською буде особливо доречною, якщо бізнес планує розширюватися далеко за межі країни. Другий підійде тим, хто орієнтований на внутрішній ринок, але шукає оригінального нейму.

    Серед відомих компаній, наприклад, можна поставити Greenfield, Комільфо від Nestle.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №4

    Важливе правило - перед тим, як придумати назву бренду в англомовному форматі, обов'язково поцікавтеся його точним перекладом і можливим підтекстом, щоб не потрапити в халепу.


  • Комбінування слів.

  • Створення неологізмів — цікаве заняття, яке справді може принести несподіваний результат. Поєднуючи частини кількох слів, можна отримати креативне ім'я, якого ні в кого немає. Прийом використовувати можна навіть власне ПІБ, що часто зустрічається як у вітчизняних, так і закордонних брендів. Серед таких – Adidas (засновник Адольф Дасслер), Intel (Integral Electronics) тощо.

    Коли думатимете над тим, як придумати назву компанії за допомогою неологізмів, враховуйте, що в процесі можуть з'являтися дуже дивні поєднання, які будуть важкими для сприйняття споживачем. А деякі варіанти навіть можуть спричинити негативну реакцію.


    • Псевдоім'я.

    Цікавий підхід допоможе в тих випадках, коли справжнє прізвище не звучить так, як хочеться. Цей прийом дозволяє створити будь-яке прізвище, що відбиває сферу діяльності компанії. Наприклад, пекарня "Пирогів", реалізація напівфабрикатів "Морозів", м'ясна продукція від "М'ясоделів" тощо. Головне - не перестаратися, щоб не дійти абсурду.


  • Алюзія.

  • Не так просто придумати назву бренду, яка натякатиме на якесь відоме літературне джерело, історичну подію та інші паралелі та аналогії. Однак, якщо такий прийом спрацює — ім'я буде одним із найоригінальніших та унікальних.

    Знову ж таки, не варто забувати, щоб такий пошук не забрав далеко від суті діяльності фірми. Назвемо кілька найбільш вдалих поєднань: 7-Eleven означає, що магазин працює з 7 до 11 годин, Брати Грімм — пісенний дует, названий на честь відомих письменників, Гранатовий браслет — мережа магазинів ювелірних прикрас.


  • Аналогія.

  • Такий метод передбачає пошук асоціацій, шаблонів, стереотипів та інших аналогій, які викликатимуть у споживача потрібні стереотипи. Не треба боятися здатися неоригінальним, адже все геніальне просто! Крім того, ваш продукт чи послуга отримають більше шансів на впізнаваність, оскільки асоціюватимуться з певним товаром/сервісом.

    Як приклади можна використовувати будь-які джерела — історичні, словникові на пошук синонімів, у кінострічках, навіть у ботанічній книзі або на географічній карті, якщо це пов'язано з родом вашої діяльності. Повірте, потрібне ім'я може ховатися у найнесподіваніших місцях та звичних предметах.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №5

    Усім відомий шоколад Bounty, при згадці якого відкривається райський острів, тропічні фрукти, кокоси, пляжі та пальми. Все це досягнуто не тільки за рахунок реклами, а такий острів насправді існує в Тихому океані.


  • Метонімія.

  • Цей літературний прийом використали відомі письменники та поети, коли створювали свої шедеври. Такий спосіб дозволяє розширити межі одного слова додаванням іншого, викликаючи потрібні асоціації та враження. Щоб назву фірми вигадати з такою комбінацією, можна йти від приватного до загального і навпаки. У першому випадку, можна навести як приклад відому мережу швидкого харчування Burger King - Король бургерів, що підвищує значущість звичайного бутерброду. У зворотному порядку назва компанії може виглядати таким чином Імперія Стилю. Відвідувач розраховує потрапити у світ моди та вийти у новому образі.

    При цьому не варто зловживати приставками «мега», «супер» тощо, якщо компанія невелика або надає дрібні послуги. Погодьтеся, невелика овочева крамниця з назвою «Мегафрукти» виглядатиме безглуздо, надто пафосно, замість позитивних емоцій, може викликати мінімум подив.


  • Звуконаслідування.

  • Якщо ваш бренд пов'язаний із продукцією для кішок, чому б не назвати його "Мяу-мяу"? Таким чином, продукт безпомилково буде визначено цільовою аудиторією та запам'ятається шляхом короткої зрозумілої та звучної назви. Таких прикладів дуже багато серед вітчизняних та іноземних брендів. Причому не обов'язково це має бути звук тварини або птиці, а цілком достатньо створити слово, яке відображатиме суть продукту, викликатиме потрібні асоціації.

    Назва компаній, приклади яких варті уваги: ​​Schweppes - по звуку схожий із шипінням газування, що пропонується під цим брендом. "Агу" - марка дитячого одягу, і тут же Агуша - назва компанії з виробництва дитячого харчування. «Бі-Бі» — це магазин автозапчастин. Тут автор застосував ще й трохи гумору.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №6


  • Застосування оксюморону.

  • Досить складний і рідко використовуваний метод, який все ж таки відмінно працює, якщо поданий грамотно і зрозуміло. За своєю суттю оксюморон - це образне поєднання понять, що суперечать один одному, дотепне зіставлення суперечливих понять, так званий парадокс поєднань. Знадобиться чимала частка креативу, а також чітке розуміння того, як вигадати назву компанії з оксюмороном.

    Зате при успішному заході можна створити найоригінальніше ім'я компанії та навіть зіграти на ньому при розробці маркетингу, розшифровуючи деталі аудиторії, розкриваючи підтекст. Як варіант, відома компанія з виробництва туристичного спорядження - Lowe Alpine. У перекладі воно означає Низькі Альпи, що здавалося б суперечить логіці. Проте, сенс полягає в тому, що зі своїм спорядженням навіть Альпи стануть простою прогулянкою і здадуться низькими, настільки надійна і комфортна їхня продукція.


  • Таємний сенс чи відсутність зв'язку.

  • Існують бренди, назви яких для багатьох є загадкою. Щоб розкрити таємницю, створюються цілі спільноти, ведуться обговорення, надаються різні припущення та розшифровки. Тут може бути два шляхи:

    1. зберегти таємничість та тримати інтригу;
    2. розповісти цікаву легенду бренду, відкривши завісу таємниці.

    У будь-якому випадку, можна привернути чимало уваги до бренду, що є кінцевою метою. При цьому, головне — не перестаратися з таємничістю, щоб назва бренду не викликала ступору та непорозуміння в аудиторії. Інтрига – добре, але в розумних рамках.

    Може бути так, що назва не несе жодної таємниці, а вигадана просто так. Наприклад, Adobe названа на честь простої річечки, що протікає біля будинку засновника, а Fujifilm повторює ім'я гори Фудзіяма.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №7

    Цікаві назви брендів

    Назви компаній, приклади яких ми пропонуємо далі, створені з використанням різних методик, викладених у статті. Перш ніж назвати фірму чи бренд, важливо провести детальний аналіз, вивчити ринок, виключити повтори.

    Пропонуємо познайомитися з декількома оригінальними іменами брендів, які, можливо, наведуть на думку про те, як придумати назву фірми та відокремитися від конкурентів.

    Eveready — компанія з випуску акумуляторів та батарейок поєднала у назві поєднання слів «завжди готовий».

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №8

    "Яндекс" - це вибірка букв з виразу "Yet ANother inDEXer", що в перекладі означає ще один індексатор.

    "Едадил" - походить від слів їжа + deal - буквально це означає "угода з їжею".

    Microsoft - створений зі слів мікро софт, що анітрохи не принижує важливість бренду.

    Uber — з німецької «über» означає «над» або «зверху», як префікс підвищеного рівня або чудового ступеня.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №9

    "ПузоКарапуза" - дуже просто і зрозуміло - магазин для вагітних.

    СiscoSystems - узяв частину назви від міста San Francisco.

    Miu-Miu - тут криється одразу дві асоціації: перша з'явилася на честь Міуччі Прада, а друга в процесі розкручування набула котячої грації.

    Як вигадати назву компанії: популярні способи, цікаві поєднання - Фото №10

    «Кенгуру» - мережа салонів для дітей та майбутніх мам.

    "Sprite" - згідно з легендою, малюк Спрайт - ельф зі срібним волоссям і широкою посмішкою, який носив замість капелюха пробку від напою.

    Ми розглянули більшість варіантів, як придумати назву бренду. Важливо розуміти, що навіть найцікавіші назви ще не є гарантією успіху бізнесу. Для цього необхідно враховувати багато складових, які призведуть до процвітання.

    Підписуйся на наш телеграм-канал
    Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀