Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності

Час читання: 22 хвилини
546

Пакування як рекламний носій гарантує адресну комунікацію і тиражується в мільйонах екземплярів. Саме ці якості багаторазово збільшують його значущість, а отже, і відповідальність за дизайн упаковки в тих людей, що її створюють.

Правильне пакування має догодити всім: залучити покупця і бути для нього зручним, відповідати позиціюванню бренду, бути оптимальним для технічного втілення та зберігання.

Вирішити всі ці завдання дизайнер може тільки у тісній співпраці з маркетологом, який знає сильні сторони продукту і ті цінності бренду, які продукт повинен донести споживачеві.

Відрізнятися чи бути подібним?

Щодо нового продукту одразу доводиться приймати доленосне рішення: сприйняти трендові тенденції чи претендувати на унікальність?

Перший шлях передбачає експлуатацію стереотипів, що вже склалися у споживача. Дотримуючись другого, замовник і дизайнер повинні провести дослідження конкурентів, а потім знайти способи відсторонитися від них.

Оригінальна упаковка має зуміти:

  • Привернути до себе увагу не тільки тих, хто шукає на полиці продукт, а ще – в ідеалі – навіть тих, хто просто проходить повз;

  • сподобатися консервативно налаштованим покупцям настільки, щоб вони відважилися на експеримент.

Таким чином, пакування, що продає, повинно виділятися у своїй категорії: кольором, стилем, формою або розміром. Вибір не робиться випадково: одна ознака або його комбінація мають бути обґрунтовані ключовим пасиланням та загальним настроєм, адресованим клієнту.

Банки з екологічною фарбою Woodye одразу заявляють про суть продукції: це покриття зберігає текстуру деревини, на яку наноситься. Результат фарбування до і після демонструється на зрізі стовбура - кришці банки.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №1
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №2

Приклади упаковок, створених для хлібної продукції британського бренду Vogel's, вражають рішучим відходом від стандартів. Це яскравий м'який пластик із зображенням традиційних для Англії тварин: лебедя, видри, крякви, оленя.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №3

Що спільного між чипсами та тюльпанами? Креативний погляд може перетворити навіть такий прозаїчний продукт, як смажені пластівці картоплі, на художній символ національної культури: такі фермерські чипси продаються в аеропорту Амстердама.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №4
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №5


Про силу наснажливих історій

Сторітеллінг – один із найефективніших способів створення емпатії та встановлення того емоційного контакту, який призводить до покупки.

Причому історії придумані та успішно реалізовані можуть бути як у мас-маркеті, так і преміум-сегменті.

Щоб дорослим та дітям подобалося купувати та готувати овочі, для чилійського бренду Kitchen & Co вигадали лінійку смішних персонажів. З традиційної місцевої дерев'яної ложки завдяки різнобарвним перукам виходять веселі донни та дони.


Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №6
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №7
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №8

Оливкова олія “Левантес” з Греції транслює історію про сімейні цінності, про любовно вирощений та вироблений органічний продукт.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №9

Чайний бренд Lili з В'єтнаму зорієнтований на активних жінок, які працюють в офісі, здобувають освіту, подорожують. Упаковка в стилі ар-нуво презентує кожен із 5 чайних зборів як напій для яскравої жіночої індивідуальності, що породжує певну емоцію.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №10


Вікна у світ

Ефективне пакування знаходить спосіб продемонструвати товар. Перфоровані віконця дозволяють створювати багато індивідуальних незабутніх варіантів: фантазійних, крафтових і просто теплих.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №11Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №12
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №13
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №14

Використання мінімалістичної простої графіки та натуральний колір пакування додають товару невигадливості. Як показують маркетингові дослідження, у покупця такий образ зазвичай асоціюється з чесною якістю та лояльною ціною, в яку не закладено високих витрат на рекламу.

Трохи кольору та ігри дають можливість продемонструвати особливості та привабливість продукту, як це зроблено для серії кольорових пасти та рису від Альберта Хейна. Саме віконце служить яскравим акцентом на лаконічній білій упаковці, а його форма вказує на значний інгредієнт.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №15
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №16


Тільки гола правда

Втім, упаковка (для підвищення продажів) може бути повністю відкритою. Тобто зображати власний вміст. Головне – апетитна соковита подача; До речі, часто саме соки (але не лише їх) так і продають.


Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №17
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №18

Продукт можна навіть не малювати: нестандартна та функціональна упаковка притягує погляд, навіть будучи прозорою.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №19
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №20

Точно в яблучко, апельсин чи гранат “вистрілює” елемент гри – таку склянку хочеться осушити.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №21


Дивовижні очевидні рішення

Створення упаковки вимагає майстерності: на обмеженій площі дизайнер має розмістити назву продукту, інформацію про нього, містко та красиво презентувати товар, використовуючи елементи фірмового стилю.

Іноді головне комунікаційне посилання лежить на поверхні і справа залишається за малим: знайти ту свіжу точку зору, з якою все зрозуміло без зайвих слів.


Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №22
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №23

В'єтнамські дизайнери для фірмового упакування питної води “Саторі” використали ефект її прозорості. На передній частині пляшки надруковано логотип, а на задній стінці – хвилеподібний малюнок. На просвіт заломлення хвиль створює цікаву оптичну ілюзію.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №24
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №25

Дослідження ринку встановило, що 40% клієнтів закладів громадського харчування віддають перевагу вже знайомим їм стравам – у них немає бажання вивчати нове меню. Тому в Москві вигадали Striper - упаковка такого бургера відразу вказує на його склад завдяки спеціальній комбінації підписаних кольорових смуг. Дуже просто і все зрозуміло з першого погляду.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №26
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №27


Посмішка як двигун продажів

Гумор допомагає у багатьох ситуаціях, і обирати з усмішкою також легше. Створивши позитивний настрій, торгова марка, як мінімум, отримує нового лояльного споживача.

Стилі пакування та його форми можуть бути різноманітними. Як і гумор.

Ось неапетитний приклад реалістичного сарказму – упаковка для ланчу, призначена відлякувати офісних крадіїв.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №28

А ось два приклади оптимістичного підходу до форми звичайного малярського пензля. Другий чудово функціональний.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №29
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №30

Стримана посмішка для класично чудового ефекту від використання аксесуарів Beauty Classic.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №31

Мила корівка – цей Moogurt обов'язково буде помічений у ряді строкатих побратимів-йогуртів.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №32

Два задерикуваті персонажі для пожвавлення чоловічої ванної кімнати: шампунь БЛОК. Етикетка з інформацією про товар надрукована на спеціальному папері, легко знімається і раз – тепер на полиці з'явився суворий хлопець. Або безжурний.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №33


Ідеї для розсування горизонтів

Преміальні рішення, звісно, ​​доступні не усім. Але їхнє втілення надихає: це справжнє мистецтво, що відкриває нові грані життя.

Австрійський мед D’arbo ладен показати всьому світу, як створюється смачний натуральний продукт. Щоб підкреслити ці атрибути бренду, додати органічність у дизайн довірили безпосередньо бджолам.

Порцелянові банки розташовують у вуликах, а бджоли з воску будують у передбачених нішах неповторні етикетки.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №34

Виробник бинтів і засобів першої допомоги Welly пропонує нову естетику і філософію. Пластирі і бинти не повинні маскуватися під людську шкіру - це відзнаки для тих, хто захоплено і сміливо пізнає життя у всіх його проявах. Шишки, синці та подряпини – як медалі, якими потрібно пишатися. Носити їх потрібно впевнено та яскраво, 5 вам років чи 45.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №35
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №36
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №37
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №38

Упаковка для елітного вина Oberhofer – це не одноразова річ, а арт-об'єкт. Вона зібрана вручну на основі темного дерева і розкривається як віяло.

Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №39
Дизайн, що продає: у пошуках індивідуальності - Фото №40


Підсумуємо

Будемо об'єктивні: не кожна упаковка, що має продажі, бездоганна з точки зору дизайну. Але кожна обрана покупцем пачка чи обгортка відповідає його потребам.

Візуалізувати цю маркетингову складову – багаторівневе завдання, що вимагає високої кваліфікації дизайнера на всіх етапах, від задуму до друкарської підготовки. Тому такі цінні талановиті та неабиякі рішення.

Як намалювати логотип
читайте також Як намалювати логотип
Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀