Мейнстрім трендів: ретро-ребрендинг логотипів

Час читання: 19 хвилин
567

Зміст

  1. Мейнстрім трендів: ретро-ребрендинг логотипів
  2. Зробити ребрендинг – ретро-логотип
  3. Чи буде корисним логотипу ребрендинг у ретро-тренді?
  4. Чи працює це?
  5. Редизайн логотипу: простота
Зміст
Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀

Ребрендинг логотипу – процес, з яким неминуче стикається будь-яка компанія під час зміни іміджу. Це необхідний крок, щоб змінити сприйняття бренду цільовою аудиторією та конкурентами. Ребрендинг логотипу одразу сигналізує, що фірма оновилася.

Попри сучасні тренди спостерігається незвичайне явище — ретро-тематика дедалі більше проникає до більшості сфер життя. Вона знаходить відбиток навіть у логотипах. Здавалося б, кого може зацікавити штучно зістарений образ компанії, адже це неправильно з погляду маркетингу?

Проте практика показала, що це твердження діє навпаки. Ретро-дизайн приваблює аудиторію, він формує особливий, не схожий на інші зв'язок. Головне тут те, що такий конект двосторонній. Напевно, тому ретро-тематика створює унікальну атмосферу.

Зробити ребрендинг – ретро-логотип

Вираз «історія циклічна» вже не сприймається як абстрактний. Дизайн, як і сучасна мода, підкорюється принципові «нове – добре забуте старе». Тільки так можна пояснити, чому рішення 70-х – 90-х років повертаються до публіки у нових образах.

Ретро — поняття, яке перетинається з абстрактністю. Ним описують категорії старовинних об'єктів, які становлять цінність. Ретро-напрямок — це імітація модних тенденцій, стилю життя та мистецтва минулого, адаптованих до сучасного мислення людини. 

Такий підхід все частіше використовують великі компанії у своїх логотипах. Це не дивно, адже подібне рішення дозволяє брендові ефектніше нагадати публіці про себе.

Ребрендинг логотипу у ретро-тематиці здатний:

  • залучити клієнтів;
  • підігріти інтерес аудиторії — оновлення завжди викликає цікавість;
  • викликати приємні емоції, спогади навіть на підсвідомому рівні;
  • відтворити дух певної епохи;
  • зробити компанію унікальною, що миттєво виділить бізнес з-поміж інших;
  • підкреслити мислення власників, індивідуальність та нешаблонність бренду.

Ребрендинг логотипу у такому ключі розкриває можливості дизайнерів. Ефектна яскрава оболонка з нотками ностальгії викличе інтерес клієнта. Стиль точно передає легкість, грайливість та позитив. Ретро-лого вже зустрічаються в різних сферах – від плакатів до повноцінного фірмового дизайну.

Унікальною рисою, що точно виділяє ретро на тлі інших, є ефект легкої ностальгії. У цьому й є фішка, якою майстерно користуються професійні дизайнери. Адже кожна людина має приємні спогади з молодості, про старі добрі часи тощо. Делікатно граючи на струнах цих емоцій, можна досягти приголомшливого ефекту.

Ребрендинг логотипу в стилі ретро характеризується:

  • використанням олдскульної тематики;
  • лайн-артом, для якого властиве застосування насичених кольорів;
  • грубою геометрією;
  • пласкими зображеннями, фігурами у 2D;
  • абстрактними ілюстраціями;
  • шрифтами, включаючи рукописні, з великою кількістю декоративних ліній;
  • теплими живими відтінками, притаманними давнім епохам.

Згадаймо легендарне лого NASA. Воно запам'ятовується, культове і не має аналогів. Сьогодні його без сумніву можна охарактеризувати як ретро-логотип. 

Емблема бере початок в далекому 1959 році. Але зачекайте, хіба ми не використовуємо цю графіку з іншою метою?

Куртки, джемпери, кофти — навіть зірки роблять мерч із використанням символіки NASA. Навряд чи сучасні дівчата, надягаючи поло з цим малюнком, відчувають себе жінками з 60-х. Але, безумовно, посилання на минулий час та історію, нехай навіть на рівні підсвідомості, є.

У той час, коли велика частина компаній женеться за сучасною графікою та інноваціями, досягти популярності в аудиторії можна, використавши ребрендинг логотипу у ретро-тематиці. Найчастіше така ставка виграє.

Мейнстрім трендів: ретро-ребрендинг логотипів - Фото №1

Чи піде на користь ребрендинг логотипу в ретро-тренді?

Повернемося до феномену емблеми NASA. Їх дві, на сленгу вони називаються фрикаделькою та черв'яком. Слід визнати, що обидві виконані на найвищому рівні. Поєднання кольорів, космічна асоціація в однієї та плавність — в іншої. Звичайний шеврон на одязі із цими зображеннями вже додає стилю.

Ось у чому особливість ситуації — ці зображення сама NASA спокійно дозволяє використовувати стороннім брендам. Здавалося б, ну космічна агенція, і що тут особливого? Але варто так подумати, як корпорація-гігант Puma запустила серію спортивного взуття з цією графікою. Що там казати: Walmart, Target успішно продають аксесуари, аж до кухлів, із цією знаменитою графікою. 

Вона активно використовується у приватних лінійках одягу від знаменитостей. Продаються вони досить вдало, тому це ідеальний приклад вигоди, яку несе логотип в стилі ретро.

У світі великих компаній також відомі випадки, коли повернення до джерел давало позитивний відгук аудиторії. В автомобілебудуванні також заведено орієнтуватися на графіку минулих років. Це виражається не тільки в лого, але і в дизайні автомобілів. 

Оновлення іміджу, яким би воно не було, майже завжди перетинається з історією марки. Футуристичність – це добре, але чомусь навіть знаменита та націлена на майбутнє «Тесла» не кардинально відійшла від давно відомих концепцій стилю.

Виділимо плюси, які несе ретро-ребрендинг логотипу:

  • посилання на історію, яка дуже важлива для брендів компаній-гігантів;
  • ретро-графіка відмінно передає настрій на той час, коли фірма була на піку популярності в аудиторії;
  • такий підхід добре перетинається з іншим напрямком – пласким дизайном, який зараз у тренді;
  • можливість пограти з кольорами дає дизайнеру широкі можливості привернути увагу до оновлення компанії;
  • ретро-ребрендинг логотипу включає використання характерних графічних елементів, що автоматично викликають конкретні асоціації;
  • за допомогою такого дизайну швидко формується зворотний відгук.

Життєвий цикл кожного бренду складається з певних стадій. Це молодість, зрілість та старіння. 

На кожному з цих етапів компанія знаходить та втрачає аудиторію, і це нормально. Не буває вічно молодих компаній, завжди настає стагнація, коли потрібний поштовх, аби знову зацікавити публіку. Для збереження своїх позицій необхідно стежити за діями публіки, її цінностями та сигналами.

Чи зможе ребрендинг логотипу дати імпульс? Звичайно, адже це один із процесів оновлення іміджу. Ретро-тематику тут варто сприймати не як феномен, що запрацює сам, варто тільки його запровадити, а як інструмент. У правильних умовах він зіграє влучно, відкривши потрібні замки у голові кожної людини. Далі залишається просто чекати реакції публіки на неочікуваний хід знайомої компанії.

Але для ретро-ребрендингу, як і для будь-якого інструменту, потрібні вмілі руки.

Чи це працює?

Ретро-ребрендинг логотипу передає такі характерні риси, як дружність, веселість і легкість. Тут немає значного смислового навантаження.

Тому ребрендинг логотипу в такому стилі навряд чи підійде для брендів, які від початку позиціювались як суворі, серйозні та вузькоспрямовані.

Ретро-логотип з явним відсиланням до минулого виявиться недоречним для таких напрямків, як:

  • фармацевтичні компанії;
  • важка промисловість;
  • фінансові організації та схожі.

У таких напрямках варто максимально акуратно використовувати тематику минулого, щоб ефект не виявився протилежним. Для логотипу в деяких сферах вкрай небажано затверджувати ребрендинг, що має історичний підтекст.

Вважається, що компаніям, націленим на сучасну молодь, варто розважливо ставитись до оновлення свого лого у такому стилі. Причина у віці публіки. Юних користувачів просто не зможе залучити ребрендинг логотипу у стилі ретро. Вони не застали ту епоху, про яку нагадує зображення, тому емоційний вплив відходить на останні плани.

Ретро-стиль парадоксальний і діє не так, як від нього очікують. Статистика показує, що сучасна графіка у цьому напрямі користується найбільшою популярністю саме у молодої аудиторії. Ця вікова категорія цінує простоту та ненав'язливість, а вони — ключові фактори напряму. Тематичні лого відмінно взаємодіють із молоддю і навіть із підлітковою та дитячою аудиторією.

Ребрендинг логотипу у ретро-дизайні приховує велику кількість несподіванок. Як ними скористатися та спрямувати у правильне русло:

  • провести детальний аналіз потенційних користувачів, їхніх звичок та цінностей – це дозволить виявити слабкі місця публіки, на які можна вміло натиснути;
  • об'єднати минуле компанії з її сучасністю;
  • ребрендинг логотипу має уособлювати головну думку, посил;
  • ніякої агресивності у графіці – це перекреслить усю естетику ретро;
  • цінності компанії мають співпадати з цінностями її користувачів.

Важливою буде й доцільність втілення саме такого дизайну. Ціна професійно зробленого, таргетованого ребрендингу логотипу зростає в рази. Потрібно усвідомлювати, що цей процес кардинально відрізняється від зміни рекламної вітрини в магазині. 

Якщо немає аргументованої причини робити такий крок – краще відмовитись від нього. Поганий логотип гірший за його відсутність. Перевірено на практиці.

Мейнстрім трендів: ретро-ребрендинг логотипів - Фото №2

Редизайн логотипу: простота

Ретро-ребрендинг логотипу має ще одну ключову особливість — простота оформлення. Ця характеристика почала міцно закріплюватись у головах дизайнерів. Простота — це мінімімум форм, зменшене навантаження кольорами. Вона виразніша й вигідніше виглядає у порівнянні з оздобленою графікою.

Сучасний клієнт має вірити тому, що бачить. Ускладнені лого починають сприйматися як неприродні, викликають почуття двозначності інформації, яку передає зображення. 

Ребрендинг логотипу у стилі ретро-простоти освіжає сприйняття. Без сумніву, кожен користувач почувається впевненіше, коли чітко розуміє суть інформації, що йому передається.

Старі лого підозріло активно вриваються у тренди. Скільки б теоретики не вивчали переваги та недоліки такого рішення, факт залишається незаперечним – ретро-ребрендинг логотипу апелює саме до розуму користувача, якому важливі простота та правдивість інформації. Можна навести масу прикладів легкої графіки, яка самим виглядом передає більше, ніж складні логотипи.

Важливим фактом є момент у житті компанії, коли варто оновлювати своє обличчя перед аудиторією. Чи варто нагадувати, що ігнорування бренду публікою – ознака його вмирання? Щоб цього не допустити, варто вжити заходів за крок до забуття торгової марки, яке насувається.

Врятує ситуацію професійний ребрендинг логотипу, ціна якого вимірюється навіть не грошима, а ефективністю. Хороша сучасна графіка здатна вдихнути у бренд нове життя навіть у складній маркетинговій ситуації.

Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀