Створення спрайтів для ігор: секрети, поради

Спрайти – це нерухомі растрові зображення, які демонструються під одним кутом огляду. При створенні 2D гри, вибір на користь двомірних картинок обґрунтований шляхом їх простоти реалізації та універсальності. До появи об'ємних фігур їх використовували повсюдно, починаючи з перегонових симуляторів до шутерів. Стрімкий технічний прогрес відкрив широкі можливості розробникам у виборі інструментів для створення графіки, і більшість з них надали перевагу 3D візуалізації. 2d спрайти в таких іграх частіше з'являються на задньому плані у виконанні віддалених незначних фігур, масовки, листя, диму, вибухів та інших спецефектів.

Разом з тим, двовимірні ігри не втратили популярності, займають провідні місця зі звантаження в маркетах, оскільки сучасний користувач вибирає сюжет і захопливий геймплей, а не лише красиву картинку. Це не означає, що 2d спрайти персонажів вимагають менших зусиль при промальовуванні та їх розробці можна не приділяти багато часу. Всупереч, що методи підходу до створення, промальовування та анімації змінилися, основні технології залишилися незмінними. Будь-яка неточність, некоректні пропорції та навіть неправильно підібрані відтінки можуть стати причиною провалу всього проекту.

У чому перевага створення спрайтів для ігор

Часто спрайти для 2д ігор використовуються в web-дизайні та зшиваються в один атлас для завантаження по заданій команді програміста (CSS-спрайти), при цьому важливу роль відіграють такі переваги:

  • мінімальний час завантаження зображення;
  • покращення загальної продуктивності сайту (у разі онлайн-ігор);
  • зниження навантаження на згадку про систему обчислювальної техніки;
  • спрощення роботи програміста, якому легко знайти всі необхідні зображення в одному файлі.
  • Як малювати спрайти

    Перед тим, як намалювати персонажа для гри, слід розібратися у формах та кольорах, пропорціях та перспективах, контурах та начерках. Розібравши повністю кожен пункт окремо, можна навчитися створювати спрайти для ігор 2d з реалістичною деталізацією, тінями та глибиною. Чи не це важливо у розробці якісної візуальної частини програми?

    Важливо розуміти, що створення спрайтів для ігор – це не лише творчий, а й багато в чому технологічний процес. Кожен спрайт гри складається з окремих елементів, які після повного доопрацювання поєднуються в єдине ціле. У такому разі, вам вдасться зробити саме так, як було задумано і це буде красиво.

    Створення спрайтів: головні секрети

    Залежно від сюжету і жанру гри, з'являється необхідність передати характер персонажа: добрий чи злий, навколишнє оточення: позитивну чи гнітючу, другорядних героїв тощо. Все це вимагає застосування різних прийомів - від контурів до палітри кольорів, що дозволяють донести користувачеві саме той спектр вражень, який задуманий розробником. Що потрібно знати про створення спрайтів для ігор? Відкриємо кілька секретів.


    Спрайт гравця за формою та контурами

    Вміле використання форм дозволить передати характер не лише ігрового середовища, а й конкретних героїв. Можна почати з простого – спробувати намалювати персонажа із квадратів, трикутників та овалів. Відразу стає ясно, хто вийшов лиходієм, а хто добряком. У цьому полягає секрет форми. Прості замальовки дозволяють на перших етапах задати потрібний напрямок об'єкту, не витрачаючи час на переробку.

    Те саме стосується довкілля. Хвилясті заокруглені пагорби або незграбні загострені елементи? У першому випадку передається доброзичлива атмосфера, у другому напружена ситуація, пов'язана з небезпекою. Людина на рівні базового сприйняття розуміє, що незграбне зображення Годзілли з шипами несе негатив, у той час, як відомий усім Маріо викликає позитивні емоції.


    Силует об'єкта тісно пов'язані з формою. Щоб перевірити точність переданого характеру героя, достатньо прибрати всі деталі, залишивши силует. Якщо виникають правильні асоціації, значить форми використані правильно.

    Деякі інструменти для малювання мають вбудовану функцію аліасингу, який змішує певну кількість пікселів різних відтінків для плавного переходу. Разом з цим обриси відмальованого персонажа втрачають чіткість, що негативно позначається на його відображенні у грі. Щоб цього не сталося, митці використовують різні прийоми:

  • заливка контуру чорним кольором з доведенням ліній до мінімальної товщини - тоді об'єкт не втрачає чіткості навіть на ідентичному тлі;
  • застосування контрастних заливок або анімації, що дозволяють виділити об'єкт на статичному фоні.

  • Будь-яке з цих рішень дозволить отримати чіткий спрайт гравця, що виділяється, не зіпсувавши візуальне сприйняття.


    Анатомічні пропорції

    Існує маса різноманітних персонажів - вигаданих і реалістичних, які не потребують дотримання анатомічних точностей. Найскладнішим у плані промальовування вважається людина. Для цього існує правило 8 голів, яке визначає довжину, відстань між частинами тіла та співвідношення їх один з одним.

    Крім того, створення спрайтів для ігор потребує базових знань того, як сформовано людину. Почати малювання краще зі кістяка, поступово доповнюючи м'язами, доводячи до остаточної форми. Так вдасться відмалювати чітку пропорційність тіла та задати природну позу. Такий підхід допоможе використати малювання для створення додаткових спрайтів при анімації.


    До речі, багато художників навмисно змінюють пропорції, щоб наголосити на характері героя. Наприклад, персонажі з великою головою найчастіше добрі, милі, схожі на дітей. Об'єкти з невеликою головою схожі на дорослих, чому виглядають більшими і масивнішими.


    Кольорова палітра та тіні

    Перш ніж малювати спрайти для ігор, слід розібратися з палітрою кольорів. Вона, так само як і інші складові, визначає характер, настрій довкілля та персонажа. Існують такі поняття про колір, як його насиченість та яскравість. Їх використовують у тому, щоб виділити значний об'єкт чи приховати незначний. Наприклад, виділивши певні спрайти для 2d ігор за расами або кланами, можна акцентувати гравця на потрібних об'єктах, згрупувавши їх за визначенням.

    Попри те, що створення спрайтів для ігор має на увазі плоску картинку, їй потрібна глибина та реалістичність. Для цього важливо правильно використовувати світло та тіні, які повинні розташовуватися під одним кутом щодо картинки. Джерело світла може бути різним, залежно від поточної ситуації в грі - поточна лава, сонце, лампа, при цьому необхідно розрахувати кут падіння світла та появи тіні. Важливо враховувати вигнуті поверхні з градієнтом, щоб спрайти для ігор були ще натуральнішими.


    Чорно-білі та кольорові спрайти для гри

    Зазвичай створення спрайтів для ігор починається з чорно-білих нарисів, а потім до них додаються затемнення, освітлення та палітра кольорів. У художника в цьому випадку є два варіанти виконання завдання:

  • одразу накладати потрібні кольори, а потім вияснити потрібні місця;
  • спочатку висвітлити та затемнити, а потім зафарбувати.

  • Другий випадок зручніший і практичніший, оскільки накладення кольору коригується простіше і швидше. Для цього кольоровий шар створюється окремо, а потім накладається на готове чорно-біле зображення. Якщо з'явиться необхідність зміни кольору, достатньо попрацювати лише над ним, а не всією картинкою.


    Анімація спрайтів

    На думку відомих метрів геймдев індустрії, таких як Пол Робертсон, який знає всі аспекти того, як малювати спрайти та пожвавлювати їх, багато розробників недостатньо опрацьовують анімацію.


    Для цього бувають різні причини: від банального небажання та поспіху, до нестачі досвіду, бюджету. Поради аніматора полягають у кількох пунктах:

  • Робити все рухомим. Спрайт персонажа не повинен виглядати застиглим. Його рухи мають бути у всьому, навіть якщо він просто стоїть. Кожна частина тіла має бути живою, показуючи, що об'єкт складається із незалежних елементів. Навіть при диханні недостатньо руху тільки грудної клітки.
  • Виразні ключові кадри. Сильні та виразні ключові кадри – основа правильної анімації. Створення спрайтів для ігор передбачає промальовування безлічі кадрів - ключових та проміжних. Так от починати слід не з першого, а саме з пікового кадру, коли дія персонажа перебуває у найяскравішій позиції. У такому разі навіть невелика кількість кадрів виглядатиме набагато ефектніше, ніж маса картинок, без ключових позицій.
  • Не дуже багато ключових кадрів. У деяких випадках складається зворотна ситуація. Художник, з метою покращити анімацію, створює надто багато ключових кадрів, які псують загальне враження. Таке перенасичення занапастить характер персонажа.
  • Доведення до досконалості. Варто включити весь креатив та фантазію, викластися на повну, щоб створити вражаючу анімацію. Іноді варто відволіктися і подивитися на результат із боку. Якщо він отримує власне схвалення автором, то обов'язково сподобається іншим.

  • Ротоскопування

    Саме поняття ротоскопування означає замальовку реальних об'єктів. Як це зробити? Достатньо знайти відповідне фото, відео або натуральну картинку на вулиці, яку можна змалювати за допомогою ротоскопії. Також художник може самостійно створити колаж із кількох частин готових фото чи зняти власне відео. Це буде реалістичне створення спрайтів для ігор, з дотриманням пропорцій, світла і тіні та інших вимог.


    Створення спрайтів є трудомістким та тривалим процесом, від якого залежить подальший успіх усієї розробки. Тому важливо розуміти, що спрайти – це не просто замальовки, а основні елементи, що задають необхідний характер, жанр, атмосферу гри.