Візуалізація бренду: без чого не може існувати жодна компанія

Час читання: 16 хвилин
942

Зміст

  1. Візуалізація бренду: без чого не може існувати жодна компанія
  2. Ми спеціалізуємося на візуалізації бренду: що це таке і навіщо
  3. Складові бренду та основні етапи його формування
  4. Назва
  5. Логотип
  6. Колір та колірна гама
  7. Шрифт чи шрифти як елементи бренду
  8. Слоган
  9. Позиціювання та місія — основні складники бренду
  10. УТП
  11. Легенда
Зміст
Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀

Візуалізація бренду — це один із найважливіших елементів комунікації з клієнтом. Саме за допомогою візуальної складової можна донести до споживача основні ідеї та цінності. Однак важливо розібратися, які взагалі існують елементи бренду та як правильно підійти до позиціювання.

Ми спеціалізуємося на візуалізації бренду: що це таке і навіщо

Багато хто не зовсім розуміє, що є візуалізацією бренду. Насправді в цьому немає нічого складного. Якщо говорити простими словами, то візуалізація бренду є єдиним комплексом, який охоплює різні іміджеві елементи. Наприклад:

  • складові дизайну,
  • асоціативні елементи.

І тут дуже важливо розуміти такий момент: усі елементи бренду мають бути об'єднані стилем. Крім того, вони мають бути орієнтовані на виконання одного завдання.

Складові бренду та основні етапи його формування

Є кілька основних складових бренду. Причому, щоб дійти результату, необхідно пройти всі етапи формування бренду. А саме:

  1. Упорядкування стратегії. Спочатку необхідно зрозуміти, які цілі ставить перед собою компанія та як збирається їх досягати. Проводяться додаткові маркетингові дослідження, вивчається цільова аудиторія.
  2. Робота безпосередньо над неймінгом. Попередньо складається бриф, у якому фіксується основна інформація. Крім того, може бути розроблений брендбук, використовуються інші джерела інформації.
  3. Формування єдиного фірмового стилю. На цьому етапі увага приділяється виключно візуальній складовій бренду.
  4. Створення єдиних стандартів бренду. Найчастіше вони фіксуються в одному комплексному посібнику для зручності подальшої роботи та взаємодії з інформацією.

Основні елементи бренду формуються саме на цих чотирьох етапах, кожен із яких можна деталізувати додатково. У фіналі відбувається власне впровадження стратегії. Важливо розуміти, що необхідно регулярно проводити аудит. Тільки так можна виявити, на якому з етапів припустилися помилок, що потрібно виправити у візуалізації бренду і які недоліки усунути.

Назва

Жодна успішна компанія не може існувати без назви. І тут важливо розуміти, що не годиться використовувати для неймінгу перше слово, яке спало на думку підприємцю. Для створення гарної назви рекомендується звернути увагу на кілька принципів:

  • назва має запамʼятовуватись;
  • слід утриматися від неймів, які схожі на назви конкурентних продуктів чи компаній;
  • не рекомендується використовувати складні слова;
  • важливо виділити свої конкурентні переваги.

Треба взяти до уваги, що саме з назвою надалі асоціюватимуть компанію. Часто вдалий неймінг працює набагато краще, ніж деякі інструменти реклами.

Якщо назва не привертає уваги та не викликає інтересу до бренду, вона не виконує своєї прямої функції. Неправильно підібрана назва може призвести до того, що споживачі просто не ідентифікуватимуть бренд із його продукцією. Саме тому важливо наголошувати на унікальності.

Логотип

Ще одна важлива складова бренду – це його логотип. Фактично він є основою візуалізації бренду. Основні правила, яких слід дотримуватись при виборі логотипу:

  • він має бути максимально простим і без великої кількості зайвих деталей, навантажених змістами;
  • буде чудово, якщо лого зможе показати основні цінності компанії, її пріоритети та сенси.

Важливо не забувати про ще один момент. Так само, як і слоган, логотип повинен добре запам'ятовуватися. Для цього досить згадати про добре відоме «надкусане яблуко» компанії «Apple». Воно виглядає максимально просто, проте забути його складно. При цьому його можна використовувати практично скрізь (на товарах, упаковках тощо).

Візуалізація бренду: без чого не може існувати жодна компанія - Фото №1

Колір та колірна гама

Візуалізація бренду просто неможлива без грамотного добору кольорів та відтінків. Багато підприємців не розуміють, чому це так важливо. Тому що саме грамотний добір кольорів дозволяє вирішити такі маркетингові завдання:

  • створити чіткий асоціативний ряд з конкретним брендом та його продукцією;
  • позбутися зайвих проблем, пов'язаних з вибором кольорів для нових категорій продукції;
  • вирізнитися на тлі компаній-конкурентів.

Якщо говорити про те, як вибирати колірну гаму для бренду, то тут діють ті ж самі принципи, що при виборі логотипу: унікальність і простота. Крім того, не варто розпорошуватися на велику кількість відтінків. Достатньо буде одного-двох кольорів. Вони можуть гармонійно поєднуватися один з одним або, навпаки, бути контрастними.

Шрифт чи шрифти як елементи бренду

Без фірмових шрифтів не може існувати жоден поважний бренд. Вони є повноцінною складовою візуалізації бренду. Як показали численні дослідження, шрифти дуже добре запам'ятовуються споживачами та дозволяють відрізняти продукцію однієї компанії від виробів іншої.

Наявність фірмового шрифту — це практично гарантія підвищення впізнаваності та запам'ятовування. Крім того, фірмові шрифти ще й чудово покращують загальний стиль. При виборі слід орієнтуватися на два основні моменти:

  • Читабельність — шрифти мають бути чіткими, добре зрозумілими як з екрана комп'ютера, так і здалеку.
  • Поєднуваність — якщо використовується кілька шрифтів, вони мають гармоніювати один з одним.

При виборі шрифтів важливо грамотно використати акценти. Наприклад, на вивісці можна виділити центральну думку великими літерами, а додаткові — меншими.

Слоган

У кожної компанії має бути слоган. Бажано, щоб це була коротка, але при цьому досить змістовна фраза, яка відображає:

  • філософію компанії;
  • інформацію про сферу діяльності;
  • унікальну пропозицію для клієнтів.

Часто буває складно сформулювати змістовний слоган. Експерти рекомендують насамперед дотримуватись простого правила — намагатися бути простішим. Не варто писати надто довгі та складні слогани — їх ніхто не запам'ятає. Так само не рекомендується відверто вихвалятися своїми основними успіхами та досягненнями. Набагато розумніше для компанії — показати її реальну корисність.

Завжди варто пам'ятати, що слоган насамперед орієнтований на споживачів. Важливо вкласти в нього той сенс, який приверне увагу і покаже — цей бренд заслуговує довіри. Тут немає місця для розпливчастих та двозначних формулювань. Інакше клієнт матиме враження, що компанія сама не розуміє, які цілі переслідує та які цінності має. 

Ось ще кілька порад від експертів:

  • Не треба намагатися видати бажане за дійсне та обіцяти клієнтам те, чого вони насправді не отримають.
  • Якщо у компанії є реальні пропозиції, варто орієнтуватися насамперед на них. Люди заслуговують розуміти, на які вигоди дійсно можуть розраховувати.
  • Не слід намагатися справити надто гарне враження на клієнта, тому що люди дуже добре відчувають фальш, а одного разу зіпсовану думку змінити складно.

Зважаючи на всі ці моменти, можна сформувати грамотний слоган. До цього питання варто поставитись відповідально, щоб зуміти грамотно донести свій посил.

Візуалізація бренду: без чого не може існувати жодна компанія - Фото №2

Позиціювання та місія — основні складники бренду

У маркетингу окремо виділяють таке поняття, як позиціювання бренду. Не варто ним нехтувати, адже саме від грамотного позиціювання залежать такі моменти, як:

  • визначення власних унікальних характеристик, що дозволяють виділитися з-поміж конкурентів;
  • завоювання довіри клієнтів та паралельне опрацювання їхніх основних заперечень.

Грамотне позиціювання призводить до того, що бренд стає не просто впізнаваним, а ще й по-справжньому улюбленим. Воно дає змогу підвищити продажі й, на додаток, поступово збільшити попит, а разом з ним і ціни.

Бренд-позиціювання є основою будь-якої рекламної кампанії. Важливо усвідомлювати не лише власні цілі та завдання, а й місію, яку виконує конкретний бізнес. Тільки так можна підвищити ефективність і досягти успіху, побудувати довгострокові довірчі взаємини з клієнтом.

Але сформувати власну місію та визначитися з позиціюванням бренду можна лише після вивчення сильних та слабких сторін конкретної компанії.

УТП

Говорячи про візуалізацію бренду, не варто забувати і таке поняття, як унікальна торгова пропозиція. У скороченому варіанті — УТП.

При формулюванні унікальної торгової пропозиції бренду необхідно виділити такі моменти:

  • в її основу мають закладатися конкретні вигоди для постійних та нових клієнтів;
  • слід розуміти, що УТП неможлива без виявлення конкретних переваг.

І в цьому є один важливий момент: якщо компанія не може вибрати одну конкурентну перевагу, вона просто не зможе сформулювати УТП. І тут знову-таки не варто пробувати видатися «ідеальним» брендом або ж виділити величезну кількість позитивних моментів. Набагато краще сконцентрувати увагу на одній якості, що реально може вирізнити компанію на тлі конкурентів. Прикладів чимало: низькі ціни, унікальні розробки та багато іншого.

Як показують статистичні опитування, більшість споживачів просто не довіряють компаніям, які обіцяють «все і відразу». Клієнти хочуть бачити реальну вигоду, а не захмарні очікування. Будь-яка людина розуміє, що, наприклад, найдешевший товар не може бути дуже якісним, і навпаки. На ці моменти варто звернути увагу при розробленні УТП.

Легенда

Навіть деякі маркетологи не чули про таке поняття, як легенда бренду. Проте вона є ще однією з його найважливіших складових. Суть легенди в тому, що:

  • створюється короткий текст, зазвичай художнього характеру;
  • у ньому до споживача доноситься певна історія, повʼязана з брендом.

Головне завдання легенди бренду — покращити комунікацію зі споживачами, а також підвищити довіру з їхнього боку. Крім того, зазвичай легенду бренду легко можна переповісти іншій людині, що теж є перевагою.

Зміст легенди бренду може бути різним. Наприклад, можна поділитися історією створення компанії або ж будь-якими цікавими фактами. Крім того, добре «заходять» історії про помилки та кризи, які вдалося подолати компанії, про її цінності, переживання співробітників. Тема може бути будь-якою.

За допомогою легенди бренду можна популяризувати продукти або лінійки послуг, розповісти про запуск нових товарів, викликати певні емоції у потенційних покупців. Головне — зуміти донести потрібну інформацію у максимально легкій та цікавій формі.

Підписуйся на наш телеграм-канал
Більше цікавого про маркетинг та дизайн В нашому телеграм-каналі. Підписуйся😀