Сильні й успішні компанії впевнено ідентифікують свою місію, цільову аудиторію, місце на ринку і шляхи розвитку. Все це є стратегія, необхідна для розвитку будь-якого бізнесу.
Коли потрібна бренд-стратегія
Розуміння, що бренд-стратегія потрібна, може прийти в різний час. Стратегія необхідна новому продукту. Тому, який потребує оновлення. І бізнесу, який усвідомив недостатність тільки зовнішніх атрибутів: імені, логотипу та фірмових бланків.Як ми розробляємо стратегію для брендів
Щоб на виході отримати дійсно робочий інструмент просування, має бути ґрунтовно попрацювати.1. Аналіз ринку й конкурентного середовища. На якій би життєвої стадії не перебував ваш бізнес, підготовчим етапом стратегії буде вивчення ринку і споживачів:
- Аналіз ринку допомагає визначитися з його структурою, обсягами, попитом і конкурентами.
- Цільову аудиторію представляємо максимально чітко: вік, стать, рід занять, регіон проживання, спосіб життя. І ті самі глибинні потреби, яким бренд повинен відповідати
3. Цінності та позиціювання. Яскраві бренди, імена яких знає кожен, відбулися не завдяки тільки комерційному успіху. Їх прибутки - це результат. Грошима споживачі голосують за цінність, яку створює для них бренд: можливість користуватися новими технологіями, оточувати себе комфортом, вести здоровий спосіб життя. Так що опрацьовуємо цінності та позиціювання:
- Визначаємо специфіку та особливості.
- Описуємо суть і характер бренду.
- Формулюємо його ключові емоційні та раціональні переваги для цільової аудиторії.
4. Образ бренду. На цьому етапі, якщо бренд новий, розробляються його назву, логотип і фірмовий стиль. Визначаємо архетип - образ особистості, з якою бренд повинен асоціюватися у споживачів. Цей образ об'єднує в собі суть позиціювання, візуальний стиль бренду і тональність його спілкування з цільовою аудиторією (tone of voice).
Для вже працюючих компаній цей етап буде складатися в оновленні або уточнення перерахованих характеристик.
5. Опрацювання тактичних питань
Шукаємо способи створити емоційний зв'язок зі споживачами та орієнтуємося на довгострокові цілі.
На основі бізнес-цілей і образу бренду вибираємо ідеї, методи та інструменти просування. Визначаємо найдієвіші канали спілкування з цільовими групами (їх може бути декілька) і послідовність комунікацій.
Прописуємо етапи, цілі та строки.
6. Вимірювання, KPI та контроль
Призначаємо контрольні точки реалізації бренд-стратегії, вибираємо метрики для вимірювання ефективності.
Про важливе
Стратегія повинна бути послідовною, щоб підтримувати й доносити до ЦА цілісний унікальний образ бренду. І в той самий час гнучкою - щоб реагувати на зміни ринку і доповнювати ідентичність бренду, не міняючи його стандарти. Бренди, здатні змінюватися або навіть передбачити зміни, захоплюють людей і завойовують їх серця.Підсумуємо:
Правильна і результативна стратегія для бренду:
- починається з вивчення ринку, конкурентного середовища і споживачів;
- вимагає опрацювання місії, цінностей, айдентики;
- повинна послідовно реалізовуватися через різні канали, під постійним контролем і з чуйної зворотним зв'язком;
- привертає людей, формуючи з них спільноту;
- працює на вашу репутацію і заробляє гроші.
Стратегія - складний і комплексний продукт, в підготовці якого залучені різні професіонали. Тому найкращий спосіб отримати ефективну стратегію - вибрати досвідчену команду, чиї результати вас переконують. І працювати разом з нею.